Ekonomické udalosti sa zväčša opisujú klasickými veličinami, ako je HDP, inflácia, či burzové indexy. Čas od času sa objavia krištáľové gule, ktoré sa používajú na analýzy - napríklad zmeny počtu novoregistrovaných áut.
Vyrastá im však zaujimavý konkurent - Google Trends.
Jednoduchý nástroj, umožňujúci na časovej osi porovnať množstvo vyhľadávaní dvoch kľúčových slov (príp. spojení) na googli, vrátane vyznačenia dátumov a udalostí, ktoré mali na tieto trendy vplyv. Vzhľadom k tomu, že bez internetu sa dnes nepohne už pomaly ani africký farmár, cez google pretečie všetko. A na rozdieľ od štatistických dát sa to odohráva prakticky okamžite.
Pekný príklad predstavuje porovnanie kľúčových slov real estate a oil. Kríza realitného trhu v USA hrala dlho prím, ale v poslednom období je to ropa, ktorá ľudí viac zaujíma - ropná kríza vytlačila v myslení ľudí realitnú....
21. 6. 2008
Google trendy
Prihlásiť na odber:
Zverejniť komentáre (Atom)
1 komentár:
No google ma celu plejadu skvelych nastrojov, myslim ze ziadna IT spolocnost "neovlada" svet tak ako google. A najlepsie je, ze na rozdiel od konkurencie, google nikdy nezaspal na vavrinoch, ale stale ide naplno.
Zverejnenie komentára